Saturday, January 29, 2011

Dengarkan Aku.......

Assalamualaikum.....

Akhirnya pada tahun ini aku telah berpeluang menjejakkan kakiku di sebuah sekolah yg telah ku idamkan selama hayat ku di alam menengah.......namun tidak ku pasti adakah akan ku gembira atau tidak berada di sekolah tersebut....aku mengaku diri ini masih mentah dalam dunia asrama dan ini mungkin menjadi cabaran atau bebenan untuk ku tempuhi...........


sendirianku tanpa kamu


Tangisan tak mampu ku tahan kerna.....

terselit di celah2 hatiku dimana yang ada hanya dia......dan kamu....
yg masih ku perlukan

KISAH KITA~


Pada 24.January.2011
Sebaik sahaja selesai persekolahan.....
Segara aku mencari laptop yg berada di dalam bilik....
Mencapai laptop dan berbaring di atas katil.....
Aku menunggu screen laptopku yang berada pada medium usia ini terbuka......
Aku mencari icon internet explorer dan menekannya dengan harapan yg besar....
menunggu dan terus menunggu.....

haaaaa........fuhhhhh~ (bernafas)

waktu takkan pernah bisa berhenti berdetik untuk aku dan kamu....

 9.40 malam

terus ku mencari laman web MARA.....

sila masukkan I/C anda dalam ruang yg disediakan....
jejari ku terus menekan tanpa henti


950328-07-****


sila tunggu.......  sebentar
akhirnya sebuah laman yg ku nanti2kan selama ini muncul
aku berasa terkejut,sedih,gembira dan terharu....
kerna permintaan aku telah diterima....
aku mendapat tempat kosongku di MRSM JASIN.......

perasaanku tidak dapat dikawal lagi


Aku berasa marah dan tertekan....mengapa mereka menempatkan aku disana????
bukankah aku tinggal di pulau pinang.......
mengapa aku perlu berjauhan dan berada di MELAKA.....
Ini adalah kali pertama aku hendak berdikari....
jika berjauhan mampukah aku harungi semuanya???
aku hanya berserah pada yang maha ESA.....

Mengesat air mata yang berlinangan......


Bukan salahmu....
Ku harus pergi......sebentar saja......
keluarga....teman....kekasih....semua...
se...la...mat... TINGGAL!!!!

ku tetap akan mencuba sebaik mungkin demi semua......

maaf kerna lambat menyampaikan hadiah untuk kamu

dan selamat hari lahir kepada FATIN NAJWA....
(sorie lambat wish kamooo)

4 comments: