Friday, January 7, 2011

Telah kusedari....

SATU....DUA....TIGA......

itulah yang menarik......berlaku tanpaku duga....
namun itulah ketentuan dari ALLAH (tuhanku)
aku merasakan bagai diri ini tak berdaya lagi.....
sukarku hendak beritahu AYAH,IBU serta keluarga.....
tentang hari ini....aku masuk ke kelas yang ketiga....
CIKGU telah mengajar murid2nya sesuatu hari ini....

"KEPADA SESIAPA YANG DAPAT 8A JANGAN BANGGA SANGAT DGN KEJAYAAN KAMU MUNGKIN A KAMU ITU 50,60,40 MARKAH......."

ungkapan inilah yang mengajar aku sesuatu bernilai bahawa.......
sebenarnya aku bukanlah pandai mana........
inilah dugaan tuhan....aku terpaksa terima dengan hati yang redha.........
sedikit sebanyak ungkapan yang di katakan setiap hari sepanjang minggu ini....
mungkin bertukar menjadi doa...dan ianya benar2 menjatuhkan semangat aku untuk berjaya....
Mengharapkan harapan yang tipis


.....................................................................................................

HARI DEMI HARI
waktu berlalu terlalu pantas tidak sempat untuk aku bernafas

HARAPANKU
















-Ingin menjadi anak yang soleh
-Ingin menjadi ahli masjid
-Kurangkan percintaan
-Tambahkan rendah diri kepada tuhan
-AKU INGIN JADI YANG TERBAIK
-Aku nak jd olahragawan skolah
-Aku nak PINDAH skolah
-Aku nak dpt anugerah NILAM
-Aku nak tolong orang tua
-Aku nak jadi lebih berdisiplin
-Aku nak tambah kawan lelaki
-Aku nak dpt no 1 dalam merentas desa

SEMUA NIE CUMA HARAPAN SEBAB TU SEMUANYA TINGGI
ianya hanya mimpi yang bisa membuat ku tenang

Mengapa hari demi hari
Terasa bagaikan hidup ini tidak bererti
mungkin kerna silap ku....
mungkin kerna kecuai ku.....
yang ku harapkan hanya kegembiraan

BILA KU BUKA MATA
hati akan sentiasa tenang
tiada kesedihan linangan air mata
yang aku rasakan hanya mimpi2 lalu
yang ku idamkan dalam hari2 yang akan mendatang
yang ku fikirkan hanya kebebasan
yang ku inginkan hanya kehidupan yang penuh erti
kasih sayang
dan juga.....
CINTA











*Kepada semua blogger bagilah komen sikit k
dengan komen korunk aku boleh jdkan blog aku nie lebey baek n mantap!
pape pown TRIMAS for bacering

3 comments:

  1. adq..kite xboleh cepat mengalah okay..sepatutnye bila ade org yg melemahkan semangat kite, kite mesti rase tercabar n kite akn buktikan ape yg die ckp tu salah..jgn la cepat give up!!
    ..life will never be the same..life is changing..so,moving on up!!..akk slalo pegang dgn kate2 tuu..

    akk sopport semua adq pnye harapn..insyallah u will.. amin..flying wif my love!!:D

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete